Veelgestelde vragen - FAQ
Sprookjessalon heeft haar webwinkel zo informatief mogelijk ingericht.
Dat neemt niet weg dat je nog vragen kunt hebben over bijvoorbeeld je bestelling, verzending, bezorgtijden en de diverse betaalmogelijkheden.
De meest gestelde vragen hebben we hieronder voor je samengevat.
Staat het antwoord op jouw vraag er niet bij, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?
Binnen enkele seconden na het afronden van je bestelling ontvang je een bevestigingsmail. Wanneer je die niet hebt ontvangen, dan is er iets fout gegaan.
De meest voorkomende oorzaken zijn:
• er is een typefout gemaakt bij het invoeren van de bestelgegevens en je e-mailadres;
• de e-mail van Sprookjessalon is door je provider als spam gezien en in de spamfolder geplaatst of verwijderd
Heb je geen bevestigingsmail ontvangen? Neem dan snel contact met ons op.
Vul je gegevens in op het contactformulier, of stuur een mail naar info@sprookjessalon.nl.
Bestellen bij Sprookjessalon is eenvoudig en kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.
Het bestelproces verloopt eenvoudig:
Stap 1:
- plaats de gewenste producten in het winkelmandje
- kies een product en klik op de knop 'bestellen'
- heb je alle gewenste producten in het winkelmandje geplaatst, klik dan op het winkelmandje, rechts boven aan de pagina
- in het winkelmandje kun je nog aantallen wijzigen of producten verwijderen
- klik in het winkelmandje op de knop 'naar stap 2/afrekenen'
- Een korting- of cadeaubon kun je in de winkelwagen verzilveren door de boncode in te vullen.Het bedrag wordt automatisch in mindering gebracht
Samenvatting van je bestelling. De pagina die in stap 2 verschijnt bestaat uit 3 onderdelen:
- je gegevens: voor een correcte uitvoering van je bestelling hebben wij je naam, adres en postcode /woonplaats nodig. Als je bestelling naar een ander adres verstuurd moet worden, kan dat onderaan dit blok worden aangegeven door het vinkje weg te halen bij “verzenden naar hetzelfde adres”. Er verschijnt dan een aanvullend invulformulier waarin je adresgegevens van de ontvanger kunt invullen.
- betaling: kies hier de hier de voor jou meest prettige betaalwijze.
- je bestelling: een samenvatting van je bestelling en de van toepassing zijnde sprookjeskorting(en).
Let op! Indien het bestelde naar een ander adres verstuurd moet worden, geef dit dan apart op.
Is een eigen account nodig? De voordelen:
Als je een eigen account hebt bij onze webwinkel hoef je niet steeds weer je gegevens in te vullen.
Daarnaast kan je ook verschillende verzendadressen bijhouden.
Hier zie je ook of je bent geabonneerd op onze nieuwsbrief en kan je je bestellingen inzien.
Het aanmaken van een eigen account is gemakkelijk en kan op 2 manieren:
- Gelijktijdig bij je eerste bestelling door onderaan bij 'uw gegevens'' het vakje 'maak eigen account aan' aan te vinken en vervolgens een door jezelf gekozen wachtwoord in te vullen.
- De tweede manier is door rechts boven op iedere pagina inloggen of mijn account aan te klikken. Je krijgt dan de mogelijkheid je account aan te maken.
Bij het verlaten van onze webwinkel wordt je automatisch uitgelogd als je was in gelogd.
Uiteraard is het niet noodzakelijk een eigen account te hebben om te kunnen bestellen bij Sprookjessalon.
De voordelen van een eigen account op een rijtje
- je persoonlijke gegevens, de accountgegevens, zelf wijzigen
- al je persoonlijke gegevens paraat zodat een bestelling plaatsen snel en gemakkelijk is
- de status van je bestellingen inzien
- persoonlijke notities maken bij artikelen
- een persoonlijk verlanglijstje maken en die versturen naar familie en/of vrienden.
Sprookjessalon zal nimmer jouw gegevens aan derden verstrekken of gebruiken voor het toezenden van de nieuwsbrief als je daarvoor niet aangemeld bent.
Zijn de prijzen bij de artikelen inclusief BTW?
Alle prijzen in de webwinkel Sprookjessalon zijn inclusief de van toepassing zijnde BTW.
Op de factuur wordt de BTW wel apart vermeld.
Kan ik een artikel toevoegen aan een eerdere bestelling?
Op dezelfde dag is het mogelijk een artikel toe te voegen aan een eerdere bestelling. Doe je dat voor 16.00 uur dan worden geen extra verzendkosten in rekening gebracht.
Is het noodzakelijk om een account te hebben voor een bestelling?
Registratie doormiddel van een account is niet noodzakelijk. Als je liever niet geregistreerd staat dan kan je uiteraard ook bestellen zonder een account aan te maken. De voordelen van een account mis je dan.
Voor de correcte uitvoering van je bestelling hebben we wel je factuur-, verzendadres en e-mail nodig.
Kan ik mijn bestelling volgen?
Als je van ons een e-mail hebt ontvangen waarin staat dat je bestelling is verzonden dan kan je via de meegestuurde link de verzending volgen.
Als je een eigen account hebt dan kun je inloggen om de status van je bestelling te zien.
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Bij ieder artikel is de verwachte levertijd vermeld. De verwachte levertijd geldt vanaf het moment dat de betaling is ontvangen.
In het weekend en op nationale feestdagen verzenden we geen bestellingen. Je bestelling wordt dan de eerstvolgende werkdag verwerkt.
Als je meerdere artikelen hebt besteld met verschillende afleverdata dan gelden de tijd zoals vermeld bij het betreffende artikel.
Het kan zo zijn dat de bestelling in delen wordt verstuurd.
Let op: in perioden voor feestdagen, zoals Sinterklaas en de kerstdagen, kan door drukte de verwachte levertijd enkele dagen meer in beslag nemen.
Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Bij Sprookjessalon kan je op veel manieren betalen (Ideal, Paypal, credit card, op rekening, op afbetaling, overschrijving en rembours).
Wij hebben daarvoor een aparte pagina met alle mogelijkheden en toelichting daarop.
Is online betalen veilig?
Ja, voor alle betalingen maken we gebruik van een beveiligde online verbinding (SSL-protocol).
Hiermee wordt voorkomen dat alle informatie voor de uitvoering van een betaling niet traceerbaar of onderschept kan worden of gebruikt kan worden door derden.
Wij bewaren de gegevens niet in onze systemen (zie ook onze privacyverklaring).
Wie vervoert mijn bestelling?
Wij maken gebruik van de meeste vervoerders in Nederland en België zoals DPD, Post.nl, UPS, DHL.
Nadat wij je bestelling hebben verzonden ontvang je van ons een e-mail met daarin de link naar de Track & Trace site van de betreffende vervoerder.
Vanaf 21.00 uur dezelfde dag werkt de link en kan de verzending gevolgd worden.
Kan mijn bestelling naar een ander adres gestuurd worden dan het factuuradres?
Als verrassingselement voor bijvoorbeeld verjaardag of geboorte kan dat natuurlijk.
Uiteraard kunnen er ook praktische redenen zijn (werk bijvoorbeeld).
Door eenvoudigweg in stap 2 van het bestelproces het vinkje weg te halen bij 'verzenden naar hetzelfde adres' verschijnt een aanvullend invulformulier waarin je adresgegevens van de ontvanger kunt invullen.
Belangrijk: op een ander adres afleveren is niet mogelijk met de achteraf betaalmogelijkheid van Klarna.
Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?
Als de vervoerder je niet thuis aantreft zal hij proberen het pakket bij de buren af te leveren.
Is dat niet mogelijk dan worden er nog 2 bezorgpogingen op de volgende werkdagen door de vervoerder gedaan.
Uiteraard ontvang je daarvan bericht van de vervoerder.
Hoeveel zijn de verzendkosten?
Voor leveringen in Nederland, exclusief de eilanden hanteren wij één tarief namelijk € 4,95. Dat tarief geldt ongeacht het aantal artikelen per bestelling of gewicht van de artikelen. Voor België hanteren wij een tarief van € 9,95 per bestelling.
Natuurlijk kan ook naar andere landen verstuurd worden. Daarvoor gelden andere tarieven.
Neem daarvoor even contact met ons op via info@sprookjessalon.nl.
Vermeld daarin om welk artikel of artikelen het gaat en welk land het betreft.
Kan ik een artikel ruilen of terugsturen?
Binnen een periode van 14 kalenderdagen vanaf factuurdatum is het mogelijk een artikel of de gehele bestelling te ruilen of terug te sturen.
Aan het terugsturen, ongeacht of het omruilen of retourneren betreft, zijn wel enkele regels gebonden. Die vind je op de pagina retourneren.
Artikelen die op de juiste manier zijn terug gestuurd worden gecrediteerd. Je ontvangt binnen 5 werkdagen na ontvangst van de artikelen je geld terug.
Had je bij de bestelling gekozen voor achteraf betalen dan informeren wij Klarna en komt de acceptgiro te vervallen.
Kan ik een bestelling annuleren?
Het is mogelijk een bestelling te annuleren. Neem daarvoor even contact met ons op via het contactformulier.
Wat te doen als ik een klacht heb?
Ondanks al onze inspanningen om zo volledig mogelijk te zijn in artikelinformatie, algemene informatie en samenwerkingspartners kan het zijn dat je het ergens niet mee eens bent. Een serieuze klacht zien wij dan eerder als een mogelijk verbeterpunt. Neem daarom als eerste contact met ons op zodat we samen een oplossing kunnen vinden.
Zijn de kleuren van de artikelen in de webwinkel altijd exact gelijk met de geleverde producten?
Ja. Rood blijft rood en groen blijft groen. Onze leveranciers leveren ons het beste beeldmateriaal.
Toch kan de kleuring van een afbeelding op het beeldscherm een beetje afwijken van het product zelf. Dat hangt onder meer af van uw beeldschermtype en uw beeldscherminstellingen. Maar zelfs op het beste scherm kan de kleuring van een afbeelding een klein beetje afwijken van het product zelf.
Beschadigingen of ontbrekende onderdelen
In het geval dat je jouw bestelling beschadigd ontvangt, moet je dit door de bezorger laten opmerken en dat binnen binnen 24 uur ons doorgeven via email. Wij zullen dan voor een oplossing zorgdragen.